საგანი- ისტორია
მასწავლებელი:მადონა
ღვინერია
სწავლების საფეხური/კლასი-საბაზო-VIIა კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:14
(სსმპ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: ჯვაროსნული
ლაშქრობები(IIპერიოდი)
სამოდელო გაკვეთილის
ტიპი:პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი
გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ დააკავშირონ
ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.გაკვეთილის მასალაში მოცემული პრობლემის დანახვასა და
ამოცნობას.განსაზღვრავენ სხვადასხვა ქვეყნის,ისტორიულ -გეოგრაფიული
ობიექტის მდებარეობას რუკაზე.შეძლებენ დაახასიათონ და შეადარონ ერთმანეთს სხვადასხვა
ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
ეროვნული
სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი, ინდიკატორები:
ისტ.VII.I. მოსწავლეს
შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VII.2.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს სხვადასხვა ქვეყნის,ისტორიულ-ეთნოგრაფიული
მხარისა და გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობა რუკაზე.
მიმართულება:
კულტურა და რელიგია
ისტ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია
გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა საზოგადოების ცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში.
·
სახელმძღვანელოში
არსებულ თემებთან დაკავშირებულ მნიშვნელოვან თარიღებს ალაგებს ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით
და მიაკუთვნებს მათ შესაბამის ისტორიულ ეპოქას.
·
შესაბამისი ეპოქის ისტორიულ რუკაზე შემოხაზავს ცალკეული
სახელმწიფოების საზღვრებს და აჩვენებს მათ კულტურულ პოლიტიკურ ცენტრებს.
·
რუკის დახმარებით მსჯელობს მსოფლიო ისტორიის ძირითად
მოვლენებზე.
·
კლასში დისკუსიისას მსჯელობს, რომელიმე ქვეყნის მაგალითზე
რელიგიური ტოლერანტობის შესახებ.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო (წთ)
|
||
1
|
მისალმება,
საორგანიზაციო საკითხის მოგვარება, პოზიტიური მოლოდინების დასახვა.მასწავლებელი კლასს
აცნობს გაკვეთილის თემასა და მიზნებს.
|
ვერბალური
ან ზეპირსიტყვიერი
|
საერთო საკლასო
|
ჟურნალი,
ფურცელი,
კალამი,
ფლიჩარტზე მოცემულია
გაკვეთილის თემა და მიზანი
დანართი 1
|
3წთ
|
||
2
|
მასწავლებელი
მიმართავს კლასს,გაიხსენონ რატომ დაიწყო ჯვაროსნული ომები
დაფაზე
ხაზავს ან წინასწარ დახაზული აქვს ცარიელი კოგნიტური სქემა-მიზეზ არგუმენტირების
სქემა.
სქემა ივსება
ფრონტალურად კითხვა- პასუხის საფუძველზე.
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო საკლასო
|
ფლიფჩარტი,
მარკერი
|
5წთ
|
||
3
|
მასწავლებელი
მოსწავლეების დახმარებით წარმართავს ინტერაქტიულ მინი- ლექციას პრობლემურ და პრაქტიკულ
შეკითხვებზე ორიენტირებულს.
მინილექციის
მიმდინარეობაში მასწავლებელი პარალელურად
სვამს სხვადასხვა ტიპის შეკითხვებს და თვალსაჩინოებითი
რესურსის დახმარებით(ფოტომასალა,ცხრილები,სქემები და ა.შ.) ცდილობს გააქტიუროს მოსწავლეთა
ჩართულობა.
|
ინტერაქტიური მინი- ლექცია
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი,
პროექტორი,რუკა,
წიგნი,სლაიდი.
|
6წთ
|
||
4
|
მასწავლებელი
მოსწავლეებს შემთხვევითობის პრინციპით განათავსებს
ჯგუფებში სამუშაოდ.მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს ფლიფჩარტზე დახაზულ
სქემას
·
პრობლემა--------
·
მიზეზი----------
·
შედეგი----------
·
გამოსავალი---------
მოსწავლეებმა უნდა დაასაბუთონ
,თუ
1.რა პრობლემის წინაშე
არსებობდა ქრისტიანული სამყარო,როდესაც ჯვაროსნული ლაშქრობრობები დაიწყო.
2.რა მიზეზმა გამოიწვია
ჯვაროსნული ლაშქრობების დაწყება.
3.არსებობდა თუ არა
სხვა გამოსავლი, რომ ომი არ დაწყებულიყო.
4.რა შედეგით დასრულოდა
ჯვაროსნული ლაშქრობები?
|
ანალიზის მეთოდი
|
ჯგუფური
|
მარკერი,
ფლიფჩარტი,
წებოვანი ლენტი ან მაგნიტი.
დანართი2
|
10წთ
|
||
5
|
პრეზენტატორი წარმოადგენს ჯგუფური მუშაობის შედეგს
|
პრეზენტაცია
|
ინდივიდუალური
|
მოსწავლეების მიერ ბარათებზე დაწერილი მოხსენება
|
8წთ
|
||
6
|
მასწავლებელს წინასწარ გამზადებული აქვს კოგნიტური სქემა, სადაც მოსწავლეებმა
უნდა შეადარონ ერთმანეთს ჯვაროსნულმ ა ომებმა
რა დადებითი და უარყოფითი შდეგი მოუტანა ოსმალებსა და ჯვაროსნებს.
|
ანალიზის მეთოდი
|
საერთო
საკლასო
|
მარკერი,ფლიფჩარტი
დანართიN3
|
7წთ
|
||
8
|
საშინაო დავალების
მიცემა
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
ბარათებზე დაწერილს მივაწოდებ საშინაო დავალებას დანართი
N4
|
3წთ
|
||
9
|
შეფასება
|
განმავითარებელ-განმსაზღვრელი
|
ჯგუფური და ინდივიდუალური
|
შეფასების რუბრიკები
დანართი N5
დანართი N6
დანართი N7
დანართი N8
|
3წთ
|
||
შეფასება:
განმავითარებელ-განმსაზღვრელი
დანართიN1
გაკვეთილის თემა: ჯვაროსნული
ლაშქრობები(IIპერიოდი)
გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლეები
შეძლებენ დააკავშირონ ფაქტები და მოვლენები
შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.გაკვეთილის
მასალაში მოცემული პრობლემის დანახვასა და ამოცნობას.განსაზღვრავენ
სხვადასხვა ქვეყნის,ისტორიულ -გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობას რუკაზე.შეძლებენ დაახასიათონ
და შეადარონ ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის
ფორმები.
·
სახელმძღვანელოში
არსებულ თემებთან დაკავშირებულ მნიშვნელოვან თარიღებს ალაგებს ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით
და მიაკუთვნებს მათ შესაბამის ისტორიულ ეპოქას.
·
შესაბამისი ეპოქის ისტორიულ რუკაზე შემოხაზავს ცალკეული
სახელმწიფოების საზღვრებს და აჩვენებს მათ კულტურულ პოლიტიკურ ცენტრებს.
·
რუკის დახმარებით მსჯელობს მსოფლიო ისტორიის ძირითად
მოვლენებზე.
·
კლასში დისკუსიისას მსჯელობს, რომელიმე ქვეყნის მაგალითზე
რელიგიური ტოლერანტობის შესახებ.
დანართიN2
დანართიN3
ჯვაროსნები ოსმალები
_
|
+
|
-
|
+
|
|
|
|
|
დანართიN4
საშინაო დავალება
„ჯვაროსნული ლაშქრობები
და მათი შედეგები“
დანართიN5
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის
წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
დანართიN6
განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
საშუალო
|
კარგი
|
უმაღლესი
|
მოვლენების და ფაქტების გადმოცემის უნარი
|
მოსწავლე დამაკმაყოფილებლად გადმოცემს მოვლენებს და ფაქტებს
|
მოსწავლე კარგად გადმოცემს მოვლენებს და ფაქტებს
|
მოსწავლე არგუმენტირებულად
გადმოცემს მოვლენებს და ფაქტებს
|
ისტ. ფაქტების დაკავშირების და შეფასების უნარი
|
მოსწავლე დამაკმაყოფილებლად
აკავშირებს და აფასებს ისტორიულ ფაქტებს
|
კარგად აკავშირებს და აფასებს ისტორიულ ფაქტებს
|
არგუმენტირებულად
აკავშირებს და აფასებს ისტორიულ ფაქტებს
|
დანართი 7
ინდივიდუალური შეფასების რუბრიკა
საუბრობს გამართულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა
|
2
|
მოიძიებს სათანადო არგუმენტებს
|
1
|
ამოიცნობს პრობლემურ საკითხებს წაკითხულ ტექსტში
|
1
|
გადაჭრის პრობლემას
|
2
|
უკავშირებს ერთმანეთს წაკითხულსა და მოსმენილს
|
1
|
მოსწავლე ჯგუფში მუშაობს ეფექტურად
|
1
|
ამოიცნობს პრობლემას
|
1
|
გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს
|
1
|
დანართი
N8
No comments:
Post a Comment