გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი-მადონა
ღვინერია
საგანი- ჩვენი საქართველო
სწავლების საფეხური/კლასი-VIბ კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:15
გაკვეთილის თემა:
სოლომონ პირველი იმერეთის მეფე
სამოდელო გაკვეთილის
ტიპი:პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენსოლომონ პირველის მოღვაწეობის შეფასებასა
და მის მიერ მოწვეული საეკლესიო კრების მნიშვნელობას „ტყვის სყიდვასთან დაკავშირებით“.
გაკვეთილის მასალაში მოცემული პრობლემის დანახვასა და ამოცნობას.
ეროვნული
სასწავლო გეგმითგანსაზღვრული მისაღწევი შედეგი, ინდიკატორები:
საზ.მეც.V-VI.7.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის
გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.
საზ.მეც.V-VI.8. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პიროვნებისა და სხვადასხვა
სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში;
საზ.მეც.V-VI.15.
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს
სხვადასხვა ნიშანი და პირობა, რომლის მიხედვითაც ადამიანი ამათუ იმ საზოგადოებას მიაკუთვნებს
თავს.
საზ.მეც.V-VI.17.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა
და თანასწორობის დაცვა სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში..
·
ჩამოთვლის
სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს, განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურაში;
·
ჩამოთვლის
და ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს.გამოთქვამს
საკუთარ მოსაზრებებს მათ შედეგებზე.
·
საკუტარი
სიტყვებით განმარტავს რას ნიშნავს ღირსება, თავისუფლება და თანასწორობა;
·
აკავშირებს
ადამიანის მრავალფეროვნებას მათ უფლებებსა და თანასწორობასთან;
·
მშობლიური
მხარის ან ზოგადად საქართველოს მაგალითზე ადარებს ადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა
და თანასწორობის დაცვას.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსი
|
დრო წთ
|
1
|
შესავალი.კლასს
გავაცნობ გაკვეთილის თემასა და მიზნებს
|
ვერბალური
ახსნა
|
მთელი
კლასი
|
ფლიჩარტზე მოცემულია
გაკვეთილის თემა და მიზანი
დანართი 1
|
3წთ
|
2
|
კლასი
ავსებს კორნელის გრაფას და წაკითხულს გადმოსცემენ
გრაფაზე,რომელიც ითვალისწინებს ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმებას.
|
კითხვების დასმის
მეთოდი
|
მთელი კლასი
|
კორნელის გრაფა
დანართი 2
|
5წთ
|
3
|
კოგნიტური
სქემა.კლასი ავსებს სქემას, რომელიც ითვალისწინებს გამომწვევი მიზეზების,გადაჭრის
გზების გააზრებასა და შედეგებამდე მისვლას.
|
კითხვების დასმის
მეთოდი
|
მთელი კლასი
|
კოგნიტური სქემა
დანართი 3
|
5წთ
|
4
|
ასოციაციური კავშირების
რუკა.ფურცლის ცენტრში ვწერ სიტყვას ტრეფიკინგი, რომელსაც მოსწავლეები ლოგიკურად უკავშირებენ იმას,რის ასოციაციასაც
გამოიწვევს იგი აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით.
|
გონებრივი იერიში
|
მთელი კლასი
|
ფორმატზე შესრულებული
ასოციაციური რუკა
დანართი4
|
7წთ
|
4
|
ვენის დიაგრამა
.წინასწარ ფორმატზე დახაზული მაქვს ვენის დიაგრამა, რისი მეშვეობითაც ხდება მეთვრამეტე
და ოცდამეერთე საუკუნის მოვლენების შედარება მონობით ვაჭრობასთან დაკავშირებით.
|
მსგავსება-განსხვავების
დადგენა
|
მთელი კლასი
|
ფორმატზე შესრულებული
ვენის დიაგრამა
დანართი 5
|
5წთ
|
5
|
კითხვებზე პასუხის
გაცემა.მოსწავლეებს ვაჯგუფებ 3 ჯგუფად, მიეცემათ წინასწარ
ბართებზე გამზადებული დავალებები და შემდეგ აკეთებენ პრეზენტაციას, რომელთა შეფასებას
ვახდენ მოსწავლეებთან ერთად შემუშავებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
|
კითხვა პასუხი
|
ჯგუფური
|
ბარათები
დანართი 6
|
8წთ
|
6
|
პრეზენტატორი
წარმოადგენს ჯგუფური მუშაობის შედეგს
|
პრეზენტაცია
|
ინდივიდუალური
|
მოსწავლეების
მიერ ბარათებზე დაწერილი მოხსენება
|
9წთ
|
7
|
საშინაო დავალების
მიცემა
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
ბარათებზე დაწერილს
მივაწოდებ საშინაო დავალებას დანართი 9
|
2წთ
|
8
|
შეფასება
|
განმსაზღვრელი
და განმავითარებელი
|
ჯგუფური და ინდივიდუალური
|
შეფასების რუბრიკები
დანართი 7
დანართი 8
|
1წთ
|
დანართი1
გაკვეთილის თემა:
სოლომონ პირველი იმერეთის მეფე
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები შეძლებენსოლომონ პირველის მოღვაწეობის შეფასებასა
და მის მიერ მოწვეული საეკლესიო კრების მნიშვნელობას „ტყვის სყიდვასთან დაკავშირებით“.
გაკვეთილის მასალაში მოცემული პრობლემის დანახვასა და ამოცნობას.
·
ჩამოთვლის
სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს, განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურაში;
·
ჩამოთვლის
და ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს.გამოთქვამს
საკუთარ მოსაზრებებს მათ შედეგებზე.
·
საკუტარი
სიტყვებით განმარტავს რას ნიშნავს ღირსება, თავისუფლება და თანასწორობა;
·
აკავშირებს
ადამიანის მრავალფეროვნებას მათ უფლებებსა და თანასწორობასთან;
·
მშობლიური
მხარის ან ზოგადად საქართველოს მაგალითზე ადარებს ადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა
და თანასწორობის დაცვას.
დანართი 2
კორნელის გრაფა
პირველადი
კომენტარი (ფაქტობრივი)
|
მეორადი
კომენტარი (ემოციური,კრიტიკული)
|
1.
ვინ იყო სოლომონ პირველი?
2.
რომელ საუკუნეში
მეფობდა იგი?
3.
სოლომონ პირველს რომელი დამპყრობლის წინააღმდეგ უწევდა
ბრძოლა?
4.
რა დაისახა მიზნად , რომ მტერი ქვეყნიდან განედევნა?
|
დანართი 3
კოგნიტური სქემა
შედეგი
|
პრობლემა
|
გამომწვევი
მიზეზი
გადაჭრის
გზა-გამოსავალი
ასოციაციური კავშირების
რუკა
წრის ცენტრში ვწერ სიტყვას ტრეფიკინგი, რომელსაც მოსწავლეები ლოგიკურად უკავშირებენ
იმას,რის ასოციაციასაც გამოიწვევს იგი აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით.
დანართი 5
ვენის დიაგრამა
დანართი 6
ჯგუფური მუშაობის კითხვები
1.
როგორ აკრძალავდი ტრეფიკინგს, რა კანონს გამოუშვებდი
, სახელმწიფო მოხელე რომ იყო?
2.
თვლი თუ არა საჭიროდ, რომ ეკლესია ჩაერიოს ტრეფიკინგის
წინააღმდეგ მიმართულ სხვადასხვა კანონების
მიღებასა და განხორციელებაში?
3.
დღეს თანამედროვე სახელმწიფო ინსტაციები და საერთაშორისო
ორგანიზაციები , რა როლს ასრულებენ ტრეფიკინგის წინააღმდეგ საბრძოლველად?
დანართი 7
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის
წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი
|
ლიდერი
ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი
ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი
ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
დანართი 8
ინდივიდუალური შეფასების რუბრიკა
საუბრობს გამართულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა
|
2
|
მოიძიებს სათანადო არგუმენტებს
|
1
|
ამოიცნობს პრობლემურ საკითხებს წაკითხულ ტექსტში
|
1
|
გადაჭრის პრობლემას
|
2
|
უკავშირებს ერთმანეთს წაკითხულსა და მოსმენილს
|
1
|
მოსწავლე ჯგუფში მუშაობს ეფექტურად
|
1
|
ამოიცნობს პრობლემას
|
1
|
გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს
|
1
|
დანართი 9
საშინაო დავალება
აღწერეთ ადამიანის ვაჭრობის
(ტრეფიკინგის) მსხვერპლის პორტრეტი. გაითვალისწინეთ მისი ასაკი, სქესი, განათლება,
პროფესია, გარეგნობა და ა.შ. თქვენი მოსაზრებები
შეგიძლიათ წარმოადგინოთ ნახატის სახითაც.
No comments:
Post a Comment